dinsdag 15 december 2009

Gentblogt: Stadsblog van het jaar en nu te koop voor het goede doel

Amper één dag nadat Gentblogt door Clickx uitverkozen werd tot Site van het jaar in de categorie Stadsblogs biedt de redactie de populaire en oudste stadsblog van Vlaanderen te koop aan. Net als vorig jaar stelt Gentblogt exclusief haar website ter beschikking van adverteerders met een warm hart voor Music For Life. Vorig jaar bracht deze verkoop 2.302 euro op. Deze jaarlijkse inzamelactie van Studio Brussel en het Rode Kruis Vlaanderen staat dit jaar in het teken van Malaria. Van 18 tot en met 24 december sluiten drie radiomakers zich op in een glazen huis op het Zuid waarbij luisteraars geld in zamelen om hun favoriete plaat aan te vragen. Bedrijven kunnen hun reclame in één van de banners kwijt maar kunnen ook een artikel krijgen. De actie loopt in samenwerking met de blog reclameregie Adhese, eveneens een Gents bedrijf, dat er samen met Gentblogt voor zal zorgen dat alle inkomsten aan Studio Brussel en de Music for Life actie geschonken worden.

Bijna vijf jaar lang levert Gentblogt dagelijks boeiende, interessante, grappige artikels over Gent en Gentenaars. Gentblogt is geen groot bedrijf, instelling of logge overheid: iedereen werkt op vrijwillige basis. Een aantal vaste waarden zijn de dagelijkse Foto van de dag, de Gentse actua, een bloemlezing uit de nationale en regionale media, die dan ook weer druk becommentarieerd wordt en de eigen berichtgeving. De talrijke reviews en besprekingen over het sociale en culturele leven in Gent liegen er niet om. Gentblogt zit bovendien niet stil: Gratis in Gent (de nieuwsbrief met gratis activiteiten belandt elke zondagavond in de mailbox van duizenden abonnees), UwGed8 (de keuze van de lezer als het op Gentse muziek aan komt) en de publicatie over de Gentse volkscafés in samenwerking met het Huis van Alijn.

Gentblogt is bovenal een geëngageerde community: in de commentaren op de artikels wordt gediscussieerd en geargumenteerd, respect voor alle betrokkenen staat er centraal. De redactie volgt steeds haar principes: onafhankelijk, geëngageerd en kritisch, maar niet cassant, en met respect voor alle betrokkenen. Omwille van die principes is Gentblogt één van de zeldzame websites waar geen reclame op verschijnt. Maar nu staat Gentblogt dus te koop

Praktisch: Contacteer de redactie op redactie@gentblogt.be voor meer informatie. Alle prijzen zijn voor plaatsing gedurende de hele periode van 18 tot 24 december!

Een leaderboard verschijnt voor de luttele som van 100 euro bovenaan op de home page (995 op 123 pixels). De wide skyscraper home verschijnt in de zijbalk (160 op 600 pixels), en komt op 80 euro. Al wie de recente commentaren wil zien, moet er voorbij: oogballen gegarandeerd. xl imu artikel. Verschijnt over de hele breedte van de zijkolom op artikelpagina's (400 op 300 pixels). Die kost u ook 80 euro. Alle banners verschijnen at random. Als er tien verkocht zijn, hebt u één kans op tien om gezien te worden. Zijn er minder verkocht, dan wordt u meer gezien. (U mag meer dan één banner te kopen, als u meer gezien wil worden.). Wilt u wel zo een banner, maar hebt u geen idee hoe eraan te beginnen? Voor 50 euro erbij wordt uw persoonlijke grafische ontwerp gemaakt.

Wil u de redactie écht aan het werk zetten: bezorg ons wat informatie, zeg in welke stijl u het graag had gezien, en ze schrijven een persoonlijk artikel. Dat doen ze, u begrijpt het, niet voor minder dan 200 euro. Ook hier zijn diverse mogelijkheden. De tarieven zijn democratisch, het doel goed, u bereikt er duizenden mee. Link www.gentblogt.be

Guido Van Peeterssen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen