Dat Gent een echte sportstad is, zal niemand vandaag nog in twijfel trekken. De voorbije zes jaar is er dan ook bijzonder veel geïnvesteerd in het sportbeleid. In infrastructuur, uiteraard, maar ook in een betere dienstverlening, een uitbreiding van het aanbod sportkampen en cursussen en het aantrekken van nationale en internationale sportevenementen. Gent is dan ook terecht verkozen tot eerste Sporthoofdstad van Vlaanderen, een titel die Gent in 2011 fier mag dragen. Om de kwaliteit van de dienstverlening nog verder te verbeteren, werd de exploitatie van de stedelijke sporthallen en zwembaden overgedragen aan TMVW.
Het Gentse sportbeleid staat vandaag garant voor kwaliteit en betaalbaarheid, en dat wil de Sportdienst tot uiting brengen door de introductie van een nieuw logo, dat tegelijk als kwaliteitslabel fungeert. Het ligt voor de hand dat het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl passen in het globale huisstijlconcept dat de Stad Gent heeft uitgewerkt, en dat symbool staat voor de veelzijdigheid die onze stad kenmerkt. De Sportdienst is de eerste dienst die de filosofie van de Stad Gent integraal doortrekt in haar communicatie. ‘Gent:’ is uiteraard ontwikkeld uit het algemene stadslogo, maar tegelijk zegt ‘Gent: Sport’ ook eenvoudig en duidelijk waar het op staat: Gent is een stad in beweging en de Gentenaars zijn enthousiaste sporters. Op recreatief en competitief niveau, maar ook op topniveau. Zo telde de Belgische Olympische delegatie in Bejing (China) maar liefst 12 Gentse atleten op een totaal van 98.
Vrijdag werd op het domein Blaarmeersen het startschot gegeven voor een nieuwe campagne, die nog meer Gentenaars tot sporten en bewegen moet aanzetten, en dit onder een nieuwe vlag en een nieuw logo. Gent: sport? Meer dan ooit. Wie deze zomer zin heeft om te gaan sporten kan via de website van de Blaarmeersen terecht op het aanbod van de Sportdienst.www.blaarmeersen.be
Geen opmerkingen:
Een reactie posten