Solidariteit voor het Gezin, de autonome dienst voor welzijns- en gezondheidszorg start een originele wervingscampagne voor de rekrutering van honderd thuisverpleegkundigen. De actie richt zich voornamelijk op jonge afstuderende verpleegkundigen die de waarde van hun rijbewijs én een eigen firmawagen krijgen als ze een contract tekenen bij Solidariteit voor het Gezin, die ook in crisistijd blijft groeien. Thuisverpleegkundigen zijn schaars dus de strijd om laatstejaarsstudenten verpleegkunde is hard. Nog voordat ze afgestudeerd zijn, hebben ze al tien jobaanbiedingen op zak. Een wervingscampagne voor deze doelgroep moet dus opvallen en ook focussen op materiële en financiële voordelen. Het wagengebruik, dat onlosmakelijk met de functie van thuisverpleegkundige is verbonden, kan voor de verpleegkundigen in spe een reden zijn om niét voor deze job te kiezen. Solidariteit voor het Gezin wil met haar campagne dit wagengebruik juist als een pluspunt naar voren brengen en speelt de voordelen uit: kosteloos woon-werkverkeer, plus de mogelijkheid de firmawagen ook privé te gebruiken.
Omdat er natuurlijk ook verpleegkundigen zijn die geen rijbewijs hebben of niet graag rijden,biedt Solidariteit voor het Gezin niet alleen een eigen firmawagen aan, maar betalen ze ook nog eens de waarde van het rijbewijs terug, en voorzien ze een gratis opleiding veilig en groen rijden. Kwestie van hun medewerkers ontspannen en zelfverzekerd achter het stuur te zetten. Het wagengebruik komt vandaag de dag vaak negatief in het nieuws. In deze campagne belicht Solidariteit voor het Gezin de positieve kanten van de wagen die hier wordt ingezet ten dienste van de patiënt. Zo levert Renault de Clio die 5 sterren haalt op de veiligheidstest, promoot GE groen en economisch rijden, staat de VAB in voor een professionele en aangepaste rijopleiding en hechten verzekeraars Ethias en Concordia veel belang aan veilig rijden.
De grote voordelen van werken bij Solidariteit voor het Gezin krijgen vorm in de ‘Blijf Plakken’ actie. Solidariteit voor het Gezin kiest bewust niét voor de klassieke jobadvertentie maar gaat voor een jeugdige, originele mediamix. Spil van de campagne is de website www.blijfplakken.info waar de kandidaten meer informatie vinden en zich kunnen inschrijven. Er is ook een link voorzien naar Facebook, waar Solidariteit een pagina heeft. De website wordt ondersteund door gepersonaliseerde e-mailings en een direct-mail gericht aan de laatstejaarsstudenten, een affichagecampagne in de scholen én de studentencafé’s, en de verdeling op de campussen van opvallende fietszadelhoezen. Ook de huidige verpleegkundigen van Solidariteit voor het Gezin ondersteunen volop de actie: hun Renault Clio is voorzien van een opvallende sticker, ze dragen allemaal het campagne-T-shirt en ze overtuigen hun klanten om een affiche aan het raam te hangen.
Naast Solidariteit voor het Gezin, die het rijbewijs van de nieuwbakken werknemers terugbetaalt in twaalf maandelijkse schijven van 100 euro, wordt de actie mede gefinancierd door haar partners. Zo is Renault leverancier van de firmawagens en staat GE in voor de leasing. Concordia en Ethias zijn de respectievelijke makelaar en verzekeraar van dienst, en de VAB geeft de opleiding veilig en groen rijden. Voor het bedenken en ontwikkelen van de campagne doet Solidariteit voor het Gezin een beroep op het Gentse communicatiebureau De Blauwe Peer.
Geïnteresseerd in een job als thuisverpleegkundige bij Solidariteit voor het Gezin? Surf naar www.blijfplakken.info voor inschrijvingen of meer informatie. Meer weten over Solidariteit voor het Gezin of de wervingscampagne? Bel dan naar Erwin Devriendt, afgevaardigd bestuurder, op het nummer 09-264 18 01 of Willy Vertongen, Directeur Gezondheidszorg op het nummer 09-264 18 05, of stuur een e-mail naar willy.vertongen@svhg.be.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten