vrijdag 22 mei 2009

Waarheen met praktische vragen over de verkiezingen?

Wie met praktische vragen zit over de komende verkiezingen kan terecht op de website van Binnenlandse zaken. Kranten zoals de Standaard verschaffen heel wat informatie rond de komende verkiezingen. Maar ook lokale overheden nemen een aantal initiatieven. Zo stelt de Stad Gent met het oog op de komende verkiezingen van het Europees en van het Vlaams parlement haar inwoners diverse informatiekanalen ter beschikking. Informatie is te vinden op de website www.gent.be en bij het servicecenter Gentinfo. Men kan ook terecht bij het Bureau Verkiezingen van de Dienst Burgerzaken en de dienstencentra. Beide zullen in de week vóór de verkiezingen ruimer open zijn. Zelfs op zondag 7 juni kan men er terecht.

Heel wat informatie over deze verkiezingen in Gent vindt u op de website www.gent.be (>Leven>Bevolking>Verkiezingen). U vindt er niet alleen algemene informatie over de verkiezingen, maar ook een handige lijst van veelgestelde vragen en antwoorden, zoals: Wat moet ik doen als ik dan in het buitenland verblijf voor mijn werk? Hoe kan ik stemmen met volmacht? Wat als ik ziek ben? Waar moet ik mijn stem uitbrengen als ik recent verhuisd ben? Schepen Catharina Segers: “Met deze en andere vragen kunt u telefonisch ook terecht bij Gentinfo, tel. 09 210 10 10, van maandag tot en met zaterdag, van 8 tot 19 uur. Ook op zondag 7 juni kunt u bij Gentinfo terecht voor informatie, van 8 tot 13 uur. U kunt Gentinfo uw vraag ook per e-mail bezorgen: gentinfo@gent.be of faxen 09 210 10 20”. Voor informatie, attesten en formulieren kunt u ook terecht bij het dienstencentrum in uw buurt en bij het Bureau Verkiezingen van de Dienst Burgerzaken: Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent, (1ste verdieping, lokaal 113), tel. 09 266 72 20, fax 09 266 71 49, e-mail verkiezingen@gent.be.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten