woensdag 22 april 2009

Gentse Feesten 2009: verdraaid campagnebeeld

GentseFeesten2009Van zaterdag 18 tot en met maandag 27 juli vinden de 166ste Gentse Feesten plaats. Omdat de Gentse Feesten een internationaal karakter hebben en een belangrijk evenement zijn werd voor deze editie een overheidsopdracht uitgeschreven met de bedoeling een passend beeld te vinden voor de Gentse Feesten 2009. De Dienst Feestelijkheden ontving 21 inzendingen van 11 firma’s. Het college van burgemeester en schepenen besloot, op advies van de jury, om de opdracht te gunnen aan M21. Deze firma creëerde een sterk en helder beeld dat dynamisme en vrolijkheid uitstraalt. Het beeld werd gekozen omdat het uitgaat van het zeer brede en diverse aanbod van de Gentse Feesten.

De Gentse Feesten zijn een volksfeest. Men kan op maar liefst 11 pleinen genieten van diverse muziekgenres en dit op elk uur van de dag. Het aanbod is tijdens de Gentse Feesten zo groot dat men eigenlijk niet altijd goed weet waar eerst naartoe te gaan. Men wil cultuur beleven, naar optredens en theater gaan, tentoonstellingen bijwonen maar ook gezellig met vrienden genieten van de sfeer. Daarom heeft M21 een beeld gekozen van een jong en dynamisch persoon die levenslustig is en met volle teugen wil genieten van de Gentse Feesten en als het ware naar verschillende kanten meegezogen wordt. Het gezicht is enthousiast, lacht en heeft plezier, terwijl hij gretig aan het consumeren is en zijn benen niet kunnen blijven stilstaan bij de opzwepende muziek. M21 ontwierp het beeld en realiseerde eveneens de volledige promotielijn voor de Gentse Feesten 2009.

40 grote posters zullen op de informatieborden in het Gentse stadsbeeld verschijnen. De middelgrote affiche zal in juni te zien zijn in de Belgische spoorwegstations. De vensteraffiches worden verspreid tot in Zuid-Nederland en Noord-Frankrijk en worden gemaild naar ± 2.000 adressen zoals culturele huizen, horeca en jeugdhuizen. Alle verkoopspunten van het Gentse Feestenmagazine krijgen in juni een affiche toegestuurd. De affiche zal ook op de bussen en trams en in de winkels van De Lijn in Vlaanderen te zien zijn. Het publiek kan ook een affiche krijgen zolang de voorraad strekt.

De informatieve folder geeft opnieuw een algemeen beeld van de Gentse Feesten 2009. Er werden 64.000 Nederlandstalige en 26.500 Franstalige folders gedrukt. De teksten zijn online ook in het Engels beschikbaar op www.gentsefeesten.be . Het grootste deel wordt verspreid in culturele én toeristische netwerken in Vlaanderen, Wallonië en Brussel, in Zuid-Nederland en Noord-Frankrijk. Ook in diverse spoorstations, Lijnwinkels en Gentse stadsdiensten zullen folders beschikbaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen