dinsdag 8 september 2009

Campagne De Lijn Oost-Vlaanderen naar aanleiding van de Autovrije Zondag in Gent

Op 8 september zag het Gentse stadsbeeld er ietsje anders uit. 30 auto’s met daarover een witte hoes gespannen met daarop enkel de vermelding van een website adres doken op in verschillende Gentse straten op. Het was het startschot van een nieuwe campagne van De Lijn Oost-Vlaanderen. Dat deze campagne uitgerekend nu van start gaat is geen toeval. Op zondag 20 september organiseert de Stad Gent namelijk voor het eerst een autovrije zondag. Meteen een uitstekende gelegenheid voor De Lijn om haar uitgebreide aanbod in Gent onder de aandacht te brengen. Met de nadruk op het grotere aanbod overdag, het latere aanbod ‘s avonds en de gratis nachtbussen in het weekend.

De Lijn Oost-Vlaanderen werkt voor deze campagne nauw samen met Parkeerbedrijf Stad Gent. Wie op 20 september met de auto naar Gent komt, wordt aangespoord om de auto achter te laten op één van de zes P+R locaties in de Gentse rand. Daar kan de hele dag gratis geparkeerd worden. En kan er gemakkelijk met tram en bus verder gereisd worden naar het centrum. Om automobilisten voor deze handige formule warm te maken, werd gekozen voor de slogan ‘Laat de auto achter, De Lijn brengt u verder’.

De Lijn Oost-Vlaanderen wou met deze campagne echter ook verder kijken dan traditionele media als advertenties, affiches en banners. En waar kan je dan beter communiceren dan op de plek waar het allemaal gebeurt, namelijk de straten zelf. Vandaar dat de auto met witte hoes die centraal staat in de campagne, de komende weken een prominente plaats krijgt in het stadsbeeld. En wie er het fijne van wil weten, surft uiteraard naar www.nietmeertemissen.be, het website-adres van De Lijn Oost- Vlaanderen. De locaties van de wagens vindt u hier.

Wie de auto op 20 september een dagje moet missen, zal alvast deze campagne niet gemist hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen